![]() |
|
кафедра педагогіки та суспільних наук |
Концепція діяльності кафедри педагогіки та суспільних наук на 2019 – 2020 роки |
|
Принципи |
Стратегія кафедри класичної
моделі
|
Стратегія нашої кафедри
|
|
1. Характер взаємодії
з суспільством
|
Пристосування до умов
життя
|
Творче перетворення
умов життя
|
|
2. Взаємозв’язок із
потребами суспільства
|
Реакція на змінні
потреби
|
Формування нових
творчих потреб, які розкривають у студентові творця
|
|
3. Ставлення до
цінностей
|
Споживання
матеріальних і духовних цінностей
|
Створення матеріальних
і духовних цінностей, відповідних якості життя
|
|
4. Методична
основа
|
Орієнтація на
традиційні технології навчання
|
Орієнтація на
створення нових технологій навчання
|
|
5. Динаміка
розвитку
|
Попередження виходу на
точки біфуркації
|
Сприяння виходу на
точки біфуркації
|
Оскільки поява нових медіатехнологій призвела до появи нового світу, і сучасне покоління – перше, яке виростає у цифровому середовищі, нам, як гуманітарній кафедрі, необхідно навчитися особисто і навчити студентів вчитися по-новому.
По-перше, досконало освоїти і використовувати новаторські технології (методи) навчання, розроблені світовими лідерами у сфері високих технологій. Зокрема, розмістити у мережі ПУЕТ свої лекції, кейси до практичних і семінарських занять. По-друге, будувати навчання на основі практичної діяльності. Відмовляючись від системи лекцій, студент не просто має читати, наприклад, про історію – він має сам розігрувати ті чи інші історичні події, немов беручи участь у них.
Зберегти традиції діяльності з вказаного напряму, зокрема:
Наша мета полягає не лише в тому, щоб зберігати статус однієї з найкращих кафедр університету, що, зважаючи на кадровий потенціал, цю проблему вирішити досить просто: необхідно зберігати і знаходити кращі педагогічні ідеї і впроваджувати ті, які максимально відповідають нашим потребам. Це й буде так, звана модернізація, чи навіть реформування.
Але справжня революція у навчанні полягає навіть не у запровадженні нової системи навчання – КМСОНП. Вона полягає в навчанні тому, як вчитися і тому, як думати, у опануванні новими технологіями й методами, які можна використати для вирішення будь-якого завдання у будь-якому віці.
Назріла потреба у цих двох «предметах», які допоможуть студентам-першокурсникам швидше соціалізуватися у ВНЗ, адаптуватися до вимог навчання в мережі і отримувати радість від навчання.
Необхідні нові посібники у ВНЗ, який претендує на звання елітного – «Педагогіка для лідера», «Психологія для лідера» тощо.
Модель кафедри як підрозділу університету, який навчає і навчається, має п’ять складових:
Необхідно зберегти лідерські традиції роботи із зазначеного напряму:
Для активізації науково-дослідної роботи необхідно:
Необхідно, використовуючи інформаційно-комунікативні технології:
Якісне кадрове забезпечення навчально-виховного процесу буде базуватися на засадах комплексної програми розвитку ПУЕТ, а саме:
Організаційно забезпечити роботу колективу кафедри над удосконаленням матеріально-технічної бази з метою забезпечення якісного професійно спрямованого навчання.
Доповнити паспорти кабінетів перспективним планом розвитку на 2019 – 2020 рр. (кабінети 321, 321-a, аудиторії № 330, 324).
Проводити моніторинг якості матеріально-технічного забезпечення дисциплін кафедри та його відповідності до нових навчальних методик.
Організаційно забезпечити дбайливе ставлення студентів до матеріальних цінностей кафедри, університету в цілому.
Забезпечити кабінети 321 та 321-а новими меблями (шафи для книг) та сучасною комп’ютерною технікою (системний блок, сканер, монітор).
Поновити та модернізувати стенди кафедри.
Зберегти традиції планування визначеного напряму, зокрема:
Зберегти лідерські традиції з даного напряму, зокрема, виховну роботу на кафедрі здійснювати, виходячи з концепції виховної роботи зі студентами ПУЕТ, комплексного плану виховання студентів, концепції з гуманітарної освіти ПУЕТ. Проводити різноманітні виховні заходи для студентів, тижні кафедри, які витримали випробування часом і показали свою високу ефективність.
Завданням кафедри є насамперед розширення можливостей студентів для їх повноцінного особистісного і професійного розвитку, зокрема, таких параметрів, як ціннісні установки, професійні якості, професійна компетентність, духовність, креативність, якості інтелекту (широкий розумовий кругозір, наукова оцінка подій і явищ, готовність до сприймання незвичної інформації, схильність до причинно-наслідкового мислення тощо).
Виховну роботу кафедри спрямовувати на вироблення у майбутніх економістів економічної культури – економічної грамотності, системи уявлень про закони і механізми функціонування економіки, уміння працювати з економічною інформацією, володіння «економічною мовою», наявність економічної інтуїції; виробляти риси характеру, які забезпечать грамотні «економічні вчинки».
Пріоритетом виховання є акцент на загальнолюдських цінностях, співробітництво і кооперація у всіх сферах життя, дотримання прав людини та органічне поєднання інтересів в системі «громадянин-держава».
Виховну роботу здійснювати на основі традицій і звичаїв українського народу, дослідження його історичної та культурної спадщини, розвитку у студентів високої національної і патріотичної свідомості, культури міжнаціональних відносин, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків, поваги до української мови і культури, державних символів України.
Нова якість процесу виховання передбачає такі ознаки:
Зберегти традиції виконання даного напряму, зокрема: проводити перепідготовку за напрямом «Професійне навчання», заняття на курсах підвищення кваліфікації викладачів, проводити курси згідно із замовленнями на базі навчальних закладів.
Постійно дбати про умови праці та соціально-побутові умови працівників кафедри.
Подавати клопотання про виділення сум з фонду соціальної допомоги працівникам кафедри за досягнення у навчальній, науковій, виховній, методичній роботі та у видавничій діяльності, а також надання матеріальної допомоги на оздоровлення, лікування, придбання житла, пенсійне забезпечення та інші соціальні потреби працівників кафедри, передбачені колективною угодою.
Брати участь у загальноуніверситетських заходах щодо виконання працівниками кафедри законодавчо встановлених вимог та стандартів з охорони праці, забезпечення безпечної діяльності студентів і працівників кафедри, а також оздоровлення, профілактики захворювань та утвердження здорового способу життя.
Завідувач кафедри в сучасних умовах динамічних змін (в науці, освіті, економіці, техніці, технології й організації виробництва, управлінні) у підходах до реалізації концепції діяльності кафедри, досягнення поставленої мети і вирішення проблем корпоративного розвитку все більше має відходити від виконання менеджерських функцій і виконувати лідерські функції. Характеристики деяких цих відмінностей є досить суттєвими:
|
Функції завідувача кафедри як менеджера |
Функції завідувача кафедри як лідера |
|
адмініструє |
запроваджує інновації |
|
обслуговує |
розвиває |
|
погоджується з реальністю |
досліджує реальність |
|
зосереджується на системах і
структурах |
зосереджується на людях |
|
встановлює
контроль |
довіряє
людям |
|
орієнтується на швидкі
результати |
орієнтується на довгострокову
перспективу |
|
запитує «як» і «коли» |
запитує «що» і «чому» |
|
схвалює status quo |
піддає сумніву status quo |
|
виконує роботу правильно |
виконує правильну
роботу |
адмініструє запроваджує інновації обслуговує розвиває погоджується з реальністю досліджує реальність зосереджується на системах і структурах зосереджується на людях встановлює контроль довіряє людям орієнтується на швидкі результати орієнтується на довгострокову перспективу запитує «як» і «коли» запитує «що» і «чому» схвалює status quo піддає сумніву status quo виконує роботу правильно виконує правильну роботу

|